BALIĞI BİLMEM BEN BEĞENDİM

Image

Uzun bir aradan sonra ihmal ettiğim bloguma geri dönüyorum. Benim gibi mutfak faresi olan arkadaşım Doğacan Onaran’dan aldığım enerjinin bunda payı büyük. Blogumu öksüz yetim bıraktığım süreç içinde

Mutfak Sanatları Akademisi’nden mezun oldum. Şu anda Ritz Carlton’da mutfak maceram sürüyor. Tatmaya, pişirmeye, elimi kolumu yakmaya kısacası her yönüyle yeni keşiflere devam…

Kafamda yazılmayı bekleyen onlarca mekan, konu, tarif varken ben balık beğendi ile başlamak istiyorum. Bir dönem karaya çıkan ama deniz özlemine karşı koyamayan Trivana, eskiden olduğu gibi teknede balık hizmetine devam ediyor. Karaya ayak bastığı dönemde sıklıkla gittiğim turşuları, mısır ekmeklerini severek yediğim mekan tam olarak Yeniköy sahilinin başladığı noktada.

Rüzgara inat salına salına yemek yiyebileceğiniz mekanda seçenekler çok. Izgara tava ve kavurma olarak hazırlatabileceğiniz balık çeşitlerinin yanı sıra balık böreği, ızgara midye dolma gibi ara sıcak seçenekleri de mevcut.

Ama  benim tercihim balık beğendi. Eğer siz de balık ve patlıcana bayılanlardansanız denemeye değer derim. Patlıcanı bir türlü sevmeyen sohbeti hoş İbrahim Usta teknenin mutfağında harikalar yaratırken ben gelen patlıcan beğendiyi tabaktan kazımakla meşguldüm. Hatta kara kara önümdeki palamuta bakıyorum keşke sipariş vermeseydim diye.. Ama balıksever olduğum içim onu da yiyip bitirmeyi kendime borç bildim.. Eh arkamızdan ağlamasın…

Fırsat buldukça masamıza gelip balık yemekleri hakkında küçük tüyolar veren İbrahim Usta bitmeye yüz tutmuş beğendiye bakarrak “Yahu patlıcanda kaşar ve maydonoz vardı değil mi?” diyerek masaya gelip anında biten yemeğin usule uygun servis edilip edilmediğini de kontrol etmeyi elden bırakmadı. Sonrasında ise başladı ben sormadan tarifi anlatmaya…  Morina balığının kuzeni olan Saith beğendinin ana maddesi…  Balık parçaları önce tuz, karabiber, pul biber ve çeşitli baharatlarla margarinde kavruluyor. Hatta balık kokoreç olarak da bu halde tüketiliyor. Hazırlanan harç, daha sonra biber ve domatesle bütünleşiyor. Kuru olmayacak, pişerken kıvamı yakalamak onun işi..

Közlenen bostan patlıcanları güveç kabına yerleştiriliyor. Ortasını açılan patlıcanın içine harç yerleştirilip ocağın üzerinde pişmeye bırakılıyor. Servisten hemen önce rende kaşar ve kıyılmış maydonoz eklenerek karıştırılan bayıldı damaklarda bayram havası estiriyor. Ama bence kavurma işlemi margarin yerine tereyağ, zeytinyağı ikilisiyle olsaydı kokusu ve tadı daha da lezzetlenebilirdi. Ayrıca endüstri harikası olan benim genellikle mutfaklarda kullanımına karşı olduğum MSG yüklü hazır baharatlar yerine kırmızı soğan ve kişniş de eklenebilirdi. Ama denemeye değer… Hakkını yemeyelim.. Bu arada bilmeyenlere küçük bir not: Trivana Karadeniz’de nesli tüknmekte olan karabatak türünde bir kuşun adı. Aynı zamanda  gemi kamarasının diğer adı..

Bir diğer notsa..

Karadeniz yemeklerine hasta biri olarak ben hamsili ekmek veeee mısır ekmeği veeee laz böreği veee hamsi kuşu siparişlerimi çoktan İbrahim Usta’ya ilettim. Eğer yemek yemeyecekseniz bile İbrahim Usta’nın keyifli sohbeti için uğrayın derim..

Bir Cevap Yazın

